Wij gedenken... Wij gedenken...
Achter in de kerk, (bij binnenkomst door de hoofdingang links in de hoek), is een ruimte ingericht, waar we de overleden gemeenteleden in herinnering houden. Er staat een kaars die brandt en in het kastje liggen waxinelichtjes die aangestoken kunnen worden en op de glasplaats kunnen worden gezet. Ook ligt er in het kastje een Bijbel en een gebedenboek.
Gemeenteleden die zijn overleden, worden in de kerkdienst na hun overlijden herdacht. Dan wordt er een kiezel met hun naam, geboorte- en sterfdatum op de glazenplaat gelegd, vergezeld van een lichtje. Tijdens de gedachteniszondag (begin november) wordt de kiezel weer op de liturgische tafel voor in de kerk gelegd. De familie kan deze steen meenemen naar huis.
Wilt voor iemand een kaarsje branden? Dan kunt u voor of na de kerkdienst, zelf een lichtje aansteken, een moment stil zijn en indien gewenst gebruik maken van de Bijbel of het gebedenboek.